2014. április 14., hétfő

Életmódváltás

Hosszú volt az út, ami ide vezetett. Abszolút rossz úton jártam hosszú ideig. Folyton éheztettem magam, hogy megszabaduljak a hasamon, combomon, fenekemen lévő zsírtól, ellenben nem mozogtam semmit nagyon sokáig. Majd elkezdtem gymbe járni, de a kajáláson nem változtattam. Nem ettem én kifejezetten zsíros ételeket, és nem ettem gyors éttermekben, de sosem vizsgáltam, hogy valójában mire is van szüksége a szervezetemnek...
Nem árulok nagy titkot: sem a túrós palacsintára, sem a borsófőzelékre, sem a füstölt csülökre nincs szüksége a szervezetnek.
Egyáltalán. Nincs semmiféle nagy titok. Senki nem fogja újra feltalálni a spanyol viaszt.
A legnagyobb baj ezzel a diéta/fogyás kérdéssel az, hogy az ember alapvetően kurva lusta. Én is. Azt várjuk, hogy majd valaki feltalálja azt a kapszulát, amit az ember csak bevesz és az majd eltünteti a hájat a testről, lefogyasztja, míg ő tovább zabálja a csipszet zsíroskenyérrel a tv előtt ülve, lábat lógatva. És ezt az ember minden egyes alkalommal be is veszi:
”Úúúú, kipróbálom ezt a 90 napos diétát, ez majd biztos segít... vagy hallottam ezt a tök jó léböjt kúrát, tuti fogyás 4 nap alatt. Láttam hogy az egyik celeb szenet szórt a kajájára, hogy kevésbé legyen étvágygerjesztő, és így kevesebbet eszik, ettől biztos vesztek egy két kilót.
Ha nem eszem este 6 után, az majd segít a fogyásban... stb stb stb”
Mind faszság. De tényleg. Semmi mást nem csinálsz ilyenkor, mint jojóztatod a tested. Nyilván leadsz pár kilót (azt sem elsősorban a zsírból veszíted, hanem az izmokból), de ahogy vége a diétának, azonnal vissza is jön.
SEMMILYEN diéta nem hoz tartós eredményt. Tudom, mert én is éheztettem magam. Pont másfél napig volt olyan lapos a hasam, ahogy én akartam, aztán ettem két falatot és a szervezetem pánikszerűen tartalékolni kezdett, hiszen előtte egy kurva nagy sokknak tettem ki azzal, hogy éheztettem, és ezért zsírtartalékokat kezdett kialakítani, ahogy táplálékhoz jutott. Ez egy teljesen vesztes küzdelem, nem éri meg belekezdeni.
Az ilyen 'zsírégető tabletták' meg azért nagyon nagy átverés, mert kurvára nem éget zsírt. Általában koffein van benne, ami edzés előtt jót tehet, mert felpörget, hogy több feladatot tudj elvégezni, azaz zsírt tudj égetni.
Amiket leírok már nagyon sokan leírták előttem. Nem lettem sem személyi edző, sem táplálkozási tanácsadó, nem is azért írom, hogy mostantól Antát kell követni, én csak azért írok erről, mert ez a téma foglalkoztat, és rengeteget olvasok, fejlesztem magam a témában.

Nincs titok. Nagyon tudatos étkezés és edzés az, amivel szép alakot el lehet érni.
Hosszú út vezetett ide, de mostmár csak erre építek. Ez egészséges, és egyre szebb a testem.
Rengeteg baráti aggódást és nem baráti beszólást kapok. De már nem térít le senki a jó útról.
Azt esszük Norbival, amire a szervezetnek szüksége van.
Mi is ez?
Protein: amiben a legkevesebb zsír van és így a legjobb minőségű protein az a csirkemell, pulykamell, tengeri halak. E mellett protein shake-t is fogyasztunk, hogy biztosítani tudjuk a kellő mennyiséget proteinből minden nap. Valamint mostantól edzés után tömegnövelőt is iszunk majd, hogy még intenzívebben tudjuk építeni az izmokat.
Szénhidrát: quoina, árpagyöngy, barnarizs
Vitaminok: ezt az ember megpróbálhatja bevinni zöldségek fogyszátával, de kurvára esélytelen. Ma már nagyon kevés vitamint tartalmaznak a zöldségek, gyümölcsök. Ezért vitaminokat szedünk. Sokat! Nem multivitamint, mert abban csak minimális mennyiségben vannak a különböző vitaminok jelen. Így vitamincsomagokat veszünk és azt szedjük minden nap.
Növényi rostok: rengeteg zöldsget eszünk. Viszont gyömölcsöt nem. Abban rengeteg a cukor így ezt teljesen kihagyjuk.
Erre épül az étkezésünk.
Emellett zsírmentes görögjoghurtot szoktunk enni a natúr csirkemell és árpagyöngy mellé. De mást nem.
Egyszer-egyszer csalunk (mondjuk 3-4 hetente egyszer beülünk étterembe), de nem jellemző.
Illetve az alkoholról nem mondtunk le. Az majd egy következő lépcső lesz, de nem tudom ezt meg akarom-e lépni egyáltalán.
Ezen kívűl heti 3x erősítő súlyzós edzést csinálunk (van egy váll-tricepsz, hát-bicepsz és egy lábnapom. Norbinak a mell van együtt a tricepszzel, és a lábnapon edzi le a vállat), valamint egy intervall kardió edzést is csinálunk hetente.

Ami nagyon sok embernél zavart okoz az első sorban a étrendkiegészítők. Emberek kb 80%-a azt hiszi, hogy ez dopping, szteroid. Nem! Ezek pontoson, ahogy a nevéből is kiderül, étrendkiegészítők. A vitaminok, a tömegnövelők, a protein shake is. Semmi ártalmas nincs bennük. A protein shake, kb olyan, mintha mondjuk tiszta, zsírmentes csirkemellett beporítanál. Csak mondjuk a protein shake-nek sokkal finomabb az íze :-) A tömegnövelő az a protein shake-hez kevert plusz szénhidrát.
Nem kell mindig elhinni a városi legendákat. Olvasson mindenki utána!

A másik kurva nagy téveszme a csajoknál, az, hogy ők nem akarnak súlyokat emelni, mert nem akar úgy kinézni, mint azok a nagyon kigyúrt csajok. Egy csaj SOHA nem fog tudni úgy kinézni, ha súlyzózik. Én ha napi 12 órában edzenék sem lennék olyan nagy, mint mondjuk Norbi (nem is beszélve arról, hogy semmi értelme egy izomcsoportot egynél többször edzeni egy héten)
Azok a 'csúnya, kigyúrt' csajok ugyanis doppingolnak. Ez az egyetlen módszer, hogy egy csajnak akkora izmai legyenek, mint egy faszinak.
Az egyetlen dolog, amit elérhetsz súlyzós edzéssel, hogy leadod a zsírt, formás lesz a popsi/comb, lapos lesz a has, kerekedik a váll, a vádli olyan lesz, mint az álom. A karok sem lesznek olyanok, mint egy gyíknak. Feszes lesz az ember mindenhol.
Én régen azt hittem jó seggem van. Ma reggel csináltam egy képet a fenekemről, és összehasonlítottam egy októberi képpel, amit akkor készítettem, mikor igazán elkezdtem az edzéssel foglalkozni. Zongorázni lehetne a különbséget!! Olyan kerek most, mint még soha!
Szívesen megosztanám a képet, de sajna mindkettőn meztelen vagyok... :P :-D
De a lényeg, hogy csak diétával ilyet sosem érhetnék el.

Illetve még nagyon sokan aggódnak feladatok miatt, amiket a gymben csinálok.
Minden feladat szakemberek által ellenőrzött, és ha szabályosan csinálja az ember, semmi baj nem lehet.
Nagyon fontos a szakember, a jó személyi edző segítsége. Nem fog tudni senki csak úgy lemenni egy terembe és tudni, hogy akkor most mit hogyan is kell használni helyesen. Márpedig le lehet sérülni, ha nem csinálod helyesen.
Nyilván sokkoló, mikor felteszek egy képet 50 kiló súllyal a nyakamban, hogy én azzal guggolok, de már majdnem egy éve kezdtem, edző segítségével, súly nélkül guggolgatni. Fejlődök, erősödnek az izmaim. Elbírják a nehezebb súlyokat.
Ez egy hosszú folyamat, egy életre szól.
Nincs diéta, nincs lazsálás. Életmódváltás van. Illetve volt :-)

Nincsenek megjegyzések: