2014. július 2., szerda

Az utazások éve

Szerettem volna egy kicsit az utóbbi hónapok utazásairól beszámolni, és most végre kedvet is kaptam :-)

Végre sok év után eljutottunk oda, hogy a szabadságainkat néha csak magunkra használjuk fel. Csak kettesben vagyunk. Egy-egy hosszú hétvégét csinálunk és elutazunk valahova 2 éjszakára.
Én imádom ezeket az utakat szervezni, és ahogy visszajöttünk, már el is kezdem tervezni a következőt :-)

Tavaly év végén, Novemberben, a szülinapomon a Lake District egy kis csendes falucskájába utaztunk, Conistonba.
Nem feltétlenül a mi stílusunk a hely, hiszen mi inkább azt szeretjük, ha van látnivaló, ha pörög körülöttünk az élet.
De ez a hely örökre bevéste magát a szívünkbe, hiszen itt kérte meg Norbi a kezem, a 31. szülinapomon :-)
Egy nagyon békés, barátságos falu, remek éttermekkel, pubokkal! Olyan finomságokat ettünk... hhhmmmm. Bármikor visszamennék arra a kacsasültre például.
Aki kikapcsolódni vágyik, a várostól távol újra közel szeretne kerülni a természethez, aki szeret kirándulni, annak ez a hely tökéletes kis drágakő.
Persze mi is lebegtünk a föld fölött napokig, nagyon jól éreztük magunkat itt!! Norbi nagyon kitett magáért! Tökéletes volt a lánykérés, a gyűrűm pedig meseszép :)

Norbi szülinapján, Januárban Edinburgh-be utaztunk fel.
Ez pont olyan hely, ami tökéletes az olyan pároknak, mint mi. Meg sem álltunk két és fél napig, és még így is csak töredékét láttuk a városnak.
Voltunk a híres Whisky múzeumban, Jamie Oliver éttermében, a várban tettünk egy vezetett túrát (ami a kedvencünk volt), illetve egy kísértet túrán is részt vettünk, ami levitt a város alaltti pincerendszerbe. Kipróbáltuk a Haggis-t (nemzeti eledel), és a skót reggelit is.
Szinte egy percre sem álltunk meg, teljesen elvarázsolt minket a város. Szeretnénk még visszamenni ide és felfedezni még többet Edinburgh varázsából.

Most Júniusban a névnapjaink és a 6 éves évfordulónk ürügyén leutaztunk Newquay-be, ami 6 órás autóútra van (én vezettem oda!! Első long distance drive-om volt).
Én beleszerettem Cornwall-ba. Ez a része Angliának teljesen más, mint amit valaha is láttunk.
Pálmafák, napsütés, homokos tengerpart, meleg. Már már olyan érzése volt az embernek, mintha külföldön nyaralna.
A szállodánk a lehető legjobb választás volt! A kilátás lélegzetelállító volt. A tengert és a városkát is be lehetett látni. Nem akartam visszajönni onnan (valójában boldog lennék, ha oda tudnánk költözni...)
Nem volt megtervezve semmi (nem úgy mint a skóciai kirándulásnál. Ott előre lefoglaltam minden jegyet, be volt osztva rendesen az időnk). Most inkább bele akartam lazulni ebbe a mini nyaralásba.
Direkt hajnali 3kor indultunk, hogy még reggel megérkezzünk Newquay-be.
Kicsit körbenéztünk a városban, iszogattunk, kajáltunk, lementünk a tengerpartra, ott fotóztunk, majd befizettünk egy esti kocsmatúrára :-) Ez tök nagy buli volt! Voltak mindenféle 'játékok', ingyen pia, sok helyre bevittek minket. Baromi jól éreztük magunkat!
Másnap leautóztunk St Michael Mountba, ahol egy külön szigeten áll egy gyönyörű vár! Sajnos pont szombatonként van zárva, így nem tudtuk megnézni.
Úgyhogy tovább utaztunk délebbre, Land's Endre, ami a legdélibb pontja a UK-nek. Itt körbejártuk az egész turista 'falut', és bár szeles volt az idő, a táj gyönyörű volt, a tengernek néhol mesébe illő színe volt. Fotózkodtunk a híres tábla előtt!
Következő utunk John O'Groats-ba vezet majd, ami a UK legészakibb pontja.
A két végpont közötti távot rengetegen megtették már mindenféle módon. Gyalog, biciklivel, kocsival, mindenféle extrém járművel, vagy saját kreálmánnyal, (volt aki meztelenül gyalogolta végig), mindenféle életkorú emberke vállalkozott már erre az 1407km hosszú útra. Rengeteg érdekes és vicces sztorit olvastunk erről ott egy kiállításon.
Azt beszéltük, hogy mi valószínüleg jövő nyáron megyünk majd oda, és több napot veszünk majd ki, egyrészt mert így is baromi hideg lesz azon a részen, télen nem is vállalkoznánk erre az útra, illetve még Manchestertől is 784km a távolság, úgyhogy lesz egy idő, míg oda elvezetünk.

Aznap még elsétáltunk egy strandra Newquay-ban, amit ajánlottak nekem kollégák, de sajnos a nap nem akart sütni, így sok időt nem töltöttünk ott.
De beültünk egy görög étterembe (Stavros), ami a legjobb döntésnek bizonyult. Fantasztikus volt a kaja és a kiszolgálás is!
Este megint csak bulizni akartunk menni, de sajnos a foci vb keresztül húzta a számításunkat. Mindenhol az ment, minket ez meg untat, így ebből nagy buli nem lett.
Vasárnap megpróbáltunk megint eljutni a szigeten álló várba, de akkor meg a nagy hullámzás miatt nem indították el a hajójáratokat.
Úgyhogy ez is marad legközelebbre.
Merthogy ide mindenképp visszatérünk!! Annyi minden látnivaló van még Cornwall-ban!

Szorosan nem tartozik az utazáshoz, hiszen csupán Mo-ra látogattunk el egy röpke hétre februárban, de született két fotósorozat is, Hornyák Adrinak köszönhetően :)

Az egyik Gyerkőc 9. szülinapja alkalmából készült, a másik pedig az eljegyzési fotóink.